فهرست بستن

جراحی زیبایی پلک چشم (بلفاروپلاستی )

دکتر مهدی اخوان متخصص جراحی عمومی و لاپاراسکوپی دوره تکمیلی جراحی عروق و تروما

 


با جراحی زیبایی پلک چشمان زیبا داشته باشید!
از نظر زیباشناسی چشم ها مهمترین جزو صورت هستند. چشم ها نشان دهنده سن فرد و منعکس کننده حالات هیجانی و خلقی وی هستند. متاسفانه چشم ها و پلک ها زودتر از سایر اجزای بدن ، علائم پیری را نشان می دهند. به دلیل همین حساسیت ، هر روز افراد بسیاری با استفاده از جراحی زیبایی پلک چشم ، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود لذت بیشتری می برند.
عمل جراحی پلاستیک پلک ها که اصطلاحا بلفاروپلاستی نامیده می شود، برای برداشتن پف پلک ها، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آنها طراحی شده است .
البته پف پلک ها همیشه ناشی از افزایش سن نیست ، بلکه در مواردی پف پلک ها یکی از علائم بیماری های متابولیکی مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید است. بدیهی است در چنین حالتی به جای اصلاح پف پلک با جراحی زیبایی، باید بیماری متابولیکی را درمان کرد.
تاثیر افزایش سن برروی پلک بالا و پایین، مختصری با یکدیگر متفاوت است . در پلک بالا این تاثیر معمولا به شکل افزایش تدریجی مقدار پوست پلک، خود را نشان می دهد.در مواردی این افزایش پوست به قدری زیاد است که میدان دید فرد را نیز محدود می کند، اما تظاهر افزایش سن در پلک پایین معمولا به شکل پف پلک وچین های ظریف و  بیرون زدگی کیسه های چربی بروز می کند.

 


جراحی زیبایی پلک برای اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی مناسب است
یکی از روش های برداشتن پلک مزاحم انجام بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک)است
اگر چین و چروک پلک بالا زیاد باشد ، پوست اضافه برروی مژه ها می افتد و میدان دید محیطی فرد را محدود می کند. قسمت بالایی و خارجی میدان دید بیشتر از سایر قسمت ها تحت تاثیر قرار می گیرد . این محدودیت دید ممکن است به هنگام مطالعه و رانندگی مزاحمت ایجاد کند. بدیهی است که انجام بلفاروپلاستی “جراحی زیبایی پلک” در چنین فردی، علاوه براینکه وضعیت چشم ها و پلک های وی را زیباتر می کند، محدودیت میدان بینایی وی رانیز برطرف می کند.
در اکثرنژادها پلک بالا دارای یک چنین عرضی است، اما در بعضی از نژادها مثل نژاد زرد، این چین وجود ندارد و یک پلک اضافه روی پلک اصلی آنها را گرفته است. با عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک می توان پلک این افراد را نیز اصلاح و چین طبیعی پلک را برای آنها ایجاد کرد.

 


تکنیک عمل بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک)
روش های بیهوشی جراحی زیبایی پلک
عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک با ۳ روش بی حسی موضعی، نیمه بیهوشی و بیهوشی کامل قابل انجام است.

 

بی حسی موضعی مثل حالتی است که در دندانپزشکی استفاده می شود. در این روش ماده بی حس کننده لیدوکایین فقط در محل عمل که در اینجا اطراف پلک  است، تزریق می شود. بدیهی است که با این کار، پلک بی حس می شود و بیمار در حین جراحی زیبایی پلک دردی را متوجه نخواهد بود، اما داروی تزریقی در جراحی زیبایی فقط درد را از بین برده است، ولی اضطراب بیمار به قوت خود باقی است.

 

در جراحی زیبایی پلک به روش نیمه بیهوشی ، علاوه براینکه اطراف پلک توسط جراح بی حس می شود، متخصص بیهوشی نیز از طریق رگ، داروهای ضددرد و ضد اضطراب را به بیمار تزریق می کند. این داروها بیمار را به خواب عمیق و خوشایندی می برند.

در روش بیهوشی کامل ، بیمار کاملا بیهوش است.

پلک های فوقانی و تحتانی را می توان به طور مجزا یا همزمان مورد عمل جراحی زیبایی قرار داد.


 

عمل جراحی زیبایی پلک:
عمل جراحی زیبایی پلک بالا: برش درست روی چین طبیعی پلک داده می شود لذا احتمال اینکه بعد از جراحی زیبایی پلک چشم جای برش روی پلک ها  بماند، فوق العاده کم است. بعد از برداشتن از پوست و نسج زیر پوستی در صورت لزوم کیسه های چربی نیز برداشته شده و محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می شود.
جراحی زیبایی پلک پایین:اگر میزان پف پلک پایین و بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش کاملا زیر خط مژه ها خواهد بود تا جای اسکار آن مشخص نباشد . در این صورت علاوه بر خارج کردن چربی های اضافه می توان پوست اضافی پلک را نیز چید اما اگر میزان بیرون زدگی چربی ها خیلی زیاد نباشد و پوست پلک نیز در حد معمول باشد می توان چربی ها را از طریق برشی واقع در سطح داخلی پلک خارج کرد. مزیت این نوع جراحی زیبایی پلک چشم  آن است که روی پوست هیچ برشی وجود ندارد و ضمنا بهبودی و ترمیم آن نیز سریع تر است.
بعد از جراحی زیبایی پلک چشم ممکن است اطراف چشم قدری متورم و کبود شود. در عمل جراحی زیبایی پلک خشکی چشم نیز معمول است که برای برطرف کردن آن می توانید از قطره اشک مصنوعی استفاده کنید . تورم و کبودی اولیه در عرض یکی دو هفته برطرف می شود اما چند ماه طول می کشد تا نتیجه نهایی عمل جراحی زیبایی پلک ظاهر شود. محل برش جراحی پلک به تدریج کم رنگ می شود و ممکن است تا یک سال به طول بینجامد تا محل برش به طور کامل برطرف شود. نتیجه عمل زیبایی پلک چشم دائمی است. با این وجود زمان در حال گذر است و بدیهی است که گذشت زمان می تواند بر روی تمام بدن از جمله بر روی پلک های عمل شده نیز تاثیر بگذارد.

 


 

اقداماتی که قبل و بعد از عمل جراحی پلک چشم باید بدانید:

    • دو هفته قبل از عمل جراحی پلک از دارو هایی مثل آسپیرین، بروفن ،ایندومتاسین، پیروکسیکام و مفنامیک اسید استفاده نکنید و چنانچه به هر دلیلی به مسکن نیاز داشتید فقط از استامینوفن ساده یا کود ئینه استفاده کنید.
    • قبل از ورود به اتاق عمل آرایش چهره خود را کاملا پاک کنید.
    • بعد از عمل جراحی زیبایی پلک برروی چشمان شما پانسمانی نخواهیم گذاشت و چشمان تان باز خواهد بود.
    • معمولا پماد آنتی بیوتیک چشمی جهت مالیدن روی بخیه ها برای شما تجویز می شود.
    • بعد از جراحی زیبایی پلک به مدت ۳ روز قطره اشک مصنوعی استفاده کنید.
    • جهت شستشوی چشم ها در ۲ روز اول پس از جراحی پلک از سرم فیزیولوژیک استفاده کنید. اما بعد از ۲ روز میتوانید از آب جوشیده سرد شده نیز استفاده کنید.
    • آنتی بیوتیک تجویزی را به مدت پنج تا هفت روز بسته به نظر پزشک مرتبا مصرف کنید.
    • تا ۴۸ ساعت بعد از جراحی زیبایی پلک از کمپرس سرد استفاده کنید. بدین منظور می توانید چند تکه کوچک یخ را در یک کیسه فریزر ریخته درآن را بسته و کیسه را روی صورت خود قرار دهید یا می توانید بسته های مخصوص کمپرس سرد که حاوی ژل است را، از داروخانه خریداری کرده، آن را در فریزر قرار دهید تا منجمد شود وسپس آن را برروی صورت قرار دهید.
    • بعد از عمل کمتر دراز بکشید و هنگام دراز کشیدن نیز بهتر است زیر سر شما کمی بلند تر باشد تا شیب بدن تان بیشتر شود. این کار باعث می شود کبودی و تورم شما به حداقل برسد.
    • اگر در عرض یکی دوروز بعد از عمل زیبایی پلک دچار چشم درد یا افت بینایی شدید به سرعت با پزشک جراح خودتان تماس بگیرید.
    • قبل از مراجعه به بیمارستان استحمام كامل انجام دهید و از به كار بردن هرگونه زیور آلات خودداری كنید. در دو روز اول پس از عمل زیبایی پلك کبودی و تورم افزایش می یابد و بعدا طی یک تا دو هفته به تدریج و خود به خود رفع خواهد شد .
    • در یک تا دو روز اول پس از عمل زیبایی پلك ممکن است چند قطره خون از محل بخیه ها خارج شود که طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.
    • در چند روز اول پس از عمل پلك احتمال تاری دید خفیف وجود دارد که طبیعی می باشد و نگران نباشید
    • تا دو هفته پس از عمل زیبایی پلك از به کار بردن مواد آرایشی بر روی محلهای عمل خودداری نمائید
    • بسته شدن ناکامل پلک ها در چند هفته اول پس از عمل زیبایی پلك، معمول می باشد در این موارد، قبل از خواب از پماد چشمی استفاده نمائید
    • در کسانی که پیش از جراحی زیبایی عدم تقارن شدید پلک ها وجود دارد پس از عمل نیز درجاتی از عدم تقارن خفیف ممکن است باقی بماند .
    • عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک نمی تواند سبب بالا کشیدن ابرو یا درشت شدن چشم ها شود.
    • در صورتیکه هر گونه دارویی مصرف می نمائید یا بیماریهای جسمی یا روحی دارید و یا سابقه جراحی یا ابتلا به هپاتیت(یرقان)یا HIVدارید به جراح اطلاع دهید . در صورت وجود اعتیاد به مواد مخدر اطلاع دهید.
    • در روزهای اول پس از عمل زیبایی پلك، پلک شما ممکن است منظره مطلوبی نداشته باشد ولی نگران نباشید در طی چند هفته و با فروکش کردن تورم منظره نهایی پلک مشخص می شود بنابر این در روزهای اول پس از جراحی زیبایی پلک چشم ، سعی نکنید نتیجه عمل را ارزیابی کنید.

جراحی زیبایی برای بالا بردن ابروها
با افزایش سن و در اثر استرسهای مداوم زندگی علائم پیری به تدریج در صورت ظاهر میشوند. این علائم در یك سوم فوقانی صورت كه شامل پلكها ، ابرو و پیشانی است زودتر از سایر قسمت های صورت بروز پیدا میكنند . ظهور این علائم در یك سوم فوقانی صورت به شكل پیدایش چین و چروك پیشانی ، افتادگی ابروها و افتادگی پلك ها است كه بیشتر از جنبه زیبایی قابل توجه است اما در مواردی كه افتادگی ابرو وپلك ها زیاد باشد می تواند میدان  بینائی را نیز محدود نماید .
پایین افتادگی کناره های خارجی ابروها نسبت به حالت ایده آل سبب غمگین و افسرده به نظر رسیدن صورت شما میشود. در چنین مواردی جراحی زیبایی کشیدن ابرو میتواند گوشه های ابروها را بالا کشیده و صورتی زیباتر، شادابتر و با طراوت تر به شما هدیه نماید.

اعمال جراحی متعددی برای بالا بردن ابرو و پیشانی و برای برطرف كردن نگرانیهای فوق الذكر طراحی شده اند . البته با تزریق بوتوكس یا dysport  میتوان بدون جراحی و به طور موقت چین و چروك های پیشانی را برطرف كرد، ضمن اینكه این كار باعث بالارفتن گوشه های ابروها نیز می شود .

 

اینكه از كدام روش جراحی زیبایی برای هر بیمار بهره بگیریم به عوامل متعددی از جمله موارد زیر بستگی دارد :

  1. جنس وسن بیمار .
  2. شكل ووضعیت ابروی بیمار .
  3. میزان افتادگی پلك بیمار .
  4. وضعیت و میزان چین و چروك های پیشانی .
  5. وضعیت موهای سر كه چنانچه بیمار به طاسی سر مبتلا باشد ، وضعیت وشدت این طاسی .
  6. انتظارات بیمار از عمل جراحی زیبایی .

دراین مقاله تا حدودی با روش های مختلفی كه بدین منظور طراحی شده اند آشنا خواهید شد اما اینكه كدام روش برای شما مناسب تر خواهد بود ، نیاز به مشاوره حضوری شما با پزشک جراح دارد.


 

آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو هستید؟
اگر شما دارای یکی از مشخصات زیر هستید کاندید مناسبی برای عمل جراحی بالا کشیدن ابروبه حساب می آیید:
اگر گوشه های ابروی شما در موقعیتی پایین تر از ایده آل قرار دارند و این امر باعث شده است که صورت شما غمگین یا خسته به نظر برسد.
اگر کناره های ابروهای شما در مقایسه با یکدیگر در یک سطح نیستند.
جراح پلاستیک صورت چگونه شما را برای جراحی لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو ارزیابی میکند؟
در خلال مشاوره قبل از جراحی زیبایی ، جراح صورت شما را از نظر موقعیت ابروها، زیبایی چشم ها و پلک ها، وضعیت استخوانی، ساختمانهای زیر پوستی، ضخامت پوست، و ساختار چین و چروکها تحت بررسی و ارزیابی قرار میدهد. این اطلاعات در برنامه ریزی جهت عمل جراحی شما مورد استفاده قرار میگیرد و جراح زیبایی بر اساس معاینه و ارزیابی صورت شما تکنیک مناسب برای شما را انتخاب می نماید. اصلاح نا زیبایی های ابرو ممکن است علاوه بر جراحی لیفت ابرو نیاز به جراحی زیبایی دیگری نظیر جراحی کشیدن پیشانی، جراحی زیبایی پلک، تزریق بوتاکس یا غیره داشته باشد. در زمان مشاوره جراح شما میتواند اطلاعات لازم در مورد نیاز یا عدم نیاز به این اقدامات را در اختیار شما قرار دهد.
آماده سازی قبل از عمل زیبایی شامل چیست؟
از آنجا که باید پس از جراحی زیبایی  تا چند روز غذاهای آبکی با استفاده از نی مصرف کنید، یک بسته نی تهیه نمایید.
پنجره ها را تاریک کنید تا در هنگام روز نیز بتوانید بخوابید.
بعد از عمل جراحی زیبایی تا سه روز نیاز به استراحت زیاد دارید. برای این مدت وسایل سرگرمی نظیر مجله، کتاب، موسیقی، فیلم و … تهیه نمایید.
در صورتیکه قبل از جراحی زیبایی به سرماخوردگی، گلودرد، تبخال یا هر بیماری دیگری دچار شُدید پزشک خود را از آن مطلع نمایید.
از هشت ساعت قبل از ساعت تعیین شده برای عمل زیبایی مطلقا چیزی نخورید و نیاشامید (حتی آب).
قبل از مراجعه جهت بستری حتما استحمام کنید زیرا استحمام در عرض چهار روز پس از عمل ممنوع است. اصلاح صورت برای آقایان، و پاک کردن آرایش صورت و لاک ناخن برای خانمها ضروری است.
قبل از مراجعه اشیاء فلزی نظیر ساعت، النگو، گیره سر و غیره را خارج نمایید.
جهت بازگشت به منزل یک بالش و یک پتو در اتومبیل بگذارید.
در زمان مراجعه دفترچه بیمه، جواب آزمایشات و تمامی مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشید.
روز عمل جراحی زیبایی لباسهای جلو باز(دکمه دار یا زیپ دار) و گشاد بپوشید. از پوشیدن پیراهن یقه بسته، تی شرت و لباس تنگ خودداری نمایید.
.
از هنگام بستری تا ۲۴ ساعت بعد از جراحی زیبایی وجود شخصی که از شما مراقبت کند ضروری است.

 


 

جراحی لیفت ابرو (بالا بردن ابرو) چگونه انجام می شود؟
بیهوشی ارجح برای لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو بیهوشی عمومی است. معمولا عمل جراحی حدود دو ساعت طول میکشد.در متداولترین روش،یعنی روش آندوسکوپیک ، دو برش قرینه در طرفین سر در پشت خط رویش مو داده شده و پوست تحت هدایت آندوسکوپ (لوله باریکی که حاوی لنز و دوربین بوده و به یک مانیتور متصل است) از استخوان زیرین جدا میگردد. پوست سپس کشیده شده، بر روی ساختمانهای عمقی ثابت شده، و قسمتهای اضافی آن برداشته میشود. محل و شکل برش طوری طراحی میگردد که توسط موها پوشانده شده و پس از التیام قابل مشاهده نباشد. نتیجه عمل جراحی زیبایی ابروها، قرار گرفتن گوشه های خارجی ابروها در موقعیتی بالاتر از موقعیت قبلی است.
روش های دیگر جراحی لیفت ابرو (بالا کشیدن ابرو)
الف (روش برش پوست سر)
در این روش برش از ناحیه گیجگاهی یك طرف شروع شده وحدودا ۴ سانتیمتر عقب تر از رویش مو و به موازات آن امتداد می یابد تا به ناحیه گیجگاهی طرف مقابل برسد . عمق این برش تا روی استخوان جمجمه خواهد بود. و از زیر، پوست پیشانی تا ناحیه ابروها را از جمجمه جداکرده وآنرا كشیده واضافه آن را در محل برش اولیه چیده و محل برش را می دوزند.
مزیت این نوع روش بالا بردن ابرو :
تمامی محل برش وهمچنین بخیه ها داخل پوست سر و لابلای موهای سر است لذا جای برش اصلا قابل رویت نیست .
عیوب این روش بالا کشیدن ابرو:

  1. نسبت به سایر روشها عمل نسبتا بزرگی است .
  2. باعث بلند شدن پیشانی می شود چرا كه خط رویش موها به طرف عقب تر كشیده می شود .
  3. بی حسی پوست سر تا مدتی باقی می ماند

مزایای این نوع جراحی زیبایی ابرو :

  1. باعث بلند شدن پیشانی نمی شود .
  2. میزان بالارفتن ابرو و كم شدن چین و چروكها بیشتر از روش قبلی است .

عیوب این روش جراحی ابرو:

۱-خط برش ممكن است كمی قابل رویت باشد بویژه در كسانی كه عادت دارند موهایشان رابه سمت بالا وعقب شانه نمایندروش موثرتری است و به هر میزان كه بخواهیم می توانیم ابرو را بالا ببریم .

۲- بی حسی پوست سر ممكن است تا مدتی باقی بماند .
ج ( خط برش داخل پیشانی )
این روش جراحی زیبایی برای كسانی كه چین وچروكهای پیشانی بسیار عمیق داشته باشند ویا وضعیت ابروهای آنان غیرقرینه باشد ویا جای زخم قدیمی روی پوست پیشانی داشته باشند روش مناسبی است . عیب این روش عمل جراحی زیبایی این است که جای برش ممكن است قابل رویت باشد .
د ( بالا بردن ابرو به روش مستقیم)
خط برش تحتانی درست روی لبه فوقانی ابرو داده می شود . خط برش فوقانی بسته به وضعیت ابروی بیمار وخواسته های وی متغیر است . پوست حدفاصل این دو برش را برمیدارند و لبه های دو برش را به هم می دوزند . این امر باعث بالاتر رفتن ابرو می شود وبا این روش می توان ابرو را اصطلاحا به صورت شمشیری یا هشتی درآورد و یا حالت قبلی ابروی بیمار را حفظ كرد .
مزایای این نوع جراحی زیبایی ابرو :

  1. روش موثرتری است و به هر میزان كه بخواهیم می توانیم ابرو را بالا ببریم .
  2. حالت ابرو رابه دلخواه می توان تغییر داد .
  3. مقداری از افتادگی پلك های فوقانی را برطرف می كند .
  4. عمل نسبتا كوچكی است .

عیب این روش جراحی زیبایی ابرو:
تنها عیب این روش این است كه ممكن است بعدازعمل ، محل برش كه روی لبه فوقانی ابرو واقع می شود تا حدودی قابل رویت باشد كه البته اگر اینچنین شد، خانم ها می توانند با استفاده از لوازم آرایشی آن را بپوشانند .
ه ( كشیدن گوشه های چشم از ناحیه گیجگاهی)
این روش برای كشیدن گوشهٌ چشم ها روش مناسبی است. خط برش در ناحیه گیجگاهی ، چند سانتیمتر عقبتر از خط رویش موها داده میشود. پوست ونسج زیرپوستی را از زیر تا ناحیه انتهایی سمت خارجی ابرو آزاد میكنند ، آن را كشیده و اضافه آن را چیده و محل برش را می دوزند . در این روش بالا کشیدن ابرو جای برش در داخل موها پنهان میشود و قابل رویت نیست.


پس از عمل جراحی ابرو چه بر شما خواهد گذشت؟
زمانیکه جراحی زیبایی ابرو به پایان رسید شما به قسمت ریکاوری اتاق عمل منتقل خواهید شد تا در آنجا برای مدتی تحت مراقبت و نظارت دقیق باشید. پس از مدت کوتاهی به بخش انتقال خواهید یافت. چند ساعت بعد، شما از بیمارستان مرخص شده و به منزل برمیگردید. البته دانستن این نکته ضروری است که مدت زمان بستری و زمان ترخیص میتواند در بیماران مختلف متفاوت باشد. دید شما ممکن است برای مدت کوتاهی ناواضح باشد که علت آن پمادی است که در حین عمل برای محافظت از چشمان شما بر روی آنها زده میشود. زمانیکه به منزل رسیدید باید در حالت درازکشیده به پشت (طاقباز)و درحالیکه دو بالش زیر سر دارید بمدت ۳ روز استراحت زیاد نمایید. گذاشتن پکهای یخی روی چشم ها و پیشانی بطور متناوب بمدت ۲ روز ضروری است. به یاد داشته باشید که تنها مُسکن مجاز در هفته اول پس از عمل جراحی ابرو استامینوفن است و شما باید از هرگونه داروی ضد درد دیگر اجتناب نمایید. سیگار کشیدن و همچنین استنشاق دود سیگار سبب به تاخیر افتادن فرآیند ترمیم شده و باید شدیدا اجتناب گردد.
پیشانی شما پس از عمل باند پیچی شده است. ممکن است در زیر پوست شما لوله های باریکی کار گذاشته شده باشد که یک روز بعد خارج خواهند شد. بالا نگه داشتن سر و بلند نگه داشتن زیر سر حین خواب در کاهش تورم ابتدایی صورت پس از عمل زیبایی ابرو موثر است.
زمانیکه پانسمانها و لوله های کوچک خارج شدند، تورم و کبودیهای پیشانی مشاهده میگردند. اینها معمولا بصورت غیر قرینه بوده و در برخی نواحی شدیدترند. باید بدانید که وجود غیر قرینگی ابروها در این زمان کاملا طبیعی بوده و با کاهش تورم بهبود می یابد. کبودی در ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از جراحی ابرو حداکثر است و در عرض یک یا دو هفته برطرف میشود. آرایش کردن یک هفته بعد از عمل زیبایی ابرو مجاز است و میتواند به پنهان ساختن کبودیها (اگر بیش از یکهفته طول بکشند)کمک کند.
شما ممکن است پس از عمل جراحی ابرو در پیشانی خود احساس بی حسی کنید. این حالت طبیعی بوده و پس از چند ماه بهبود می یابد.
اغلب بخیه ها هشت روز بعد از جراحی ابرو خارج میشوند. جراح شما نکات لازم در مورد مراقبت از پانسمانها و بخیه ها، نحوه مصرف داروها و مسکن ها، و زمان مراجعه مجدد جهت بررسی فرآیند ترمیم را به شما می آموزد. باید دانست که حداقل زمان مورد نیاز برای فروکش کردن کامل تورمها، ناپدید شدن جای برشها، و حصول نتیجه نهایی عمل جراحی ابرو یکسال است.
آیا جراحی لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو دردناک است؟
درد و ناراحتی بعد از عمل بسیار ناچیز است. احساس سفتی و پُری بعد از عمل طبیعی است و درد مختصر و سوزش با دارو برطرف میگردد.
آیا جای برش بعد از عمل جراحی ابرو باقی میماند؟
جای برش ممکن است بصورت یک خط نازک کمرنگ باقی بماند، که البته در درون موها مخفی شده و دیده نخواهد شد.
به چند روز استراحت بعد از جراحی زیبایی ابرو نیاز دارید؟
شما نیاز به یک هفته استراحت در منزل دارید و میتوانید پس از آن به کار و زندگی روزمره خود بازگردید. توجه داشته باشید که فعالیت شدید، زور زدن، خم شدن به جلو و بلند کردن اجسام سنگین ممکن است ریسک خونریزی را افزایش دهد و تا دو هفته اکیدا ممنوع است. ویزیتهای مجدد یک هفته، دو هفته، یک ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال بعد از جراحی ابرو انجام میشود.
جراحی زیبایی ابرو چقدر موثر است؟
تاثیر جراحی لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو بر ظاهر شما میتواند از خفیف تا شگفت انگیز متنوع باشد. این امر به ظاهر قبل از عمل شما، مراقبتهای پس از عمل و انتظارات شما و اطرافیانتان بستگی دارد. از آنجا که فرایند ترمیم و فروکش کردن تورم پیشرفت کندی دارد، شما باید ماهها جهت رسیدن به ظاهر جدید خود صبر کنید. پرهیز از عواملی که بر نتیجه نهایی جراحی زیبایی صورتتاثیر منفی دارند نظیر مواجهه با نور خورشید و دود سیگار ضروری است.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =