فهرست بستن

بوتاکس و فیلترها


تزریق ژل و چربی جهت حجم سازی


تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل روشی غیرتهاجمی و سریع برای ایجاد اصلاحات مختلف در صورت از جمله بازگرداندن و افزایش حجم صورت، افزایش حجم لب ها، کاهش چین و چروک و خطوط اخم و خنده و… است. امروزه افرادی که بیش از دیگران به زیبایی خود اهمیت می دهند؛ تزریق ژل را در برنامه مداوم مراقبت از پوست خود قرار می دهند. به همین دلیل تزریق ژل بعد از انجام بوتاکس (تزریق ژل برای چین و چروک های عمیق تر کاربرد دارد) پر کاربردترین عمل زیبایی در جهان است. ژل های مورد استفاده برای تزریق دارای انواع مختلفی هستند؛ که همگی مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) هستند. اما محبوب ترین ژل تزریقی به صورت اسید اسید هیالورونیک است. علت محبوبیت این ژل نیز خواص دیگر آن به جز شکل دهی و فرم دهی است. در واقع این ماده به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و به عنوان روان کننده بافت های همبند، مفاصل بدن، چشم و پوست، فعالیت می کند. در نتیجه استفاده از آن موجب بهبود رطوبت و کیفیت پوست (با جذب آب به سطح زیرین پوست) می شود. در نتیجه می توان گفت تزریق ژل اسید هیالورونیک نه تنها هیچگونه عوارضی ندارد؛ بلکه علاوه بر بهبود ظاهری سریع، کیفیت باطنی پوست صورت شما را نیز به تدریج افزایش می دهد.

انواع ژل ها

• ژل های قابل جذب که دارای کلاژن بوده و پس از مدتی در پوست جذب می شود.
• ژل های دیر جذب که ساختمانی شبیه استخوان دارد و از ترکیبات اسید لاکتیک تهیه شده است. طول اثر این زل ها ۱٫۵ سال است و در پایان اثرگذرای به شگل گلوله های ریز در می آید.
• ژل های غیر قابل جذب که حاوی ترکیبات اکرولیک است و خاصیت گلوله شدن دارد و نمی توان آن را جذب پوست کرد. این دسته کم مصرف تر از دیر جذب ها هستند. کاندیدهای مناسب برای تزریق ژل به طور معمول کاندیدای مناسب تزریق ژل با توجه به هدف این روش می توانند طیف سنی گسترده ای را شامل شوند. از جوانانی که برای برچسته کردن لب ها و سایر اجزای صورت درخواست تزریق ژل دارند؛ تا افرادی که با نمایان شدن علائم پیری در امتداد خط ابرو و چشم، به فکر کاهش آثار پیری و چین و چروک با کمک تزریق ژل می افتند. اگر شما هم در دسته افرادی هستید که دچار شل شدن بافت های صورت، کم شدن میزان پری صورت (لب ها، گونه ها، پلک ها و…) و عمیق شدن چین و چروک و خطوط صورت، شده اید؛ یا می خواهید دارای لب ها و گونه های پرتر و بزگ تر باشید؛ تزریق ژل بهترین و کارآمدترین پیشنهاد است. بهترین روش برای تعیین این مساله که آیا برای روش درمانی تزریق ژل مناسب هستید یا نه، این است که با جراح زیبایی ما در مرکز لیزر و زیبایی دی‌کلینیک میرداماد مشورت کنید. کاربرد تزریق ژل چیست؟ تزریق ژل کاربردهای زیادی در علوم مختلف پزشکی دارد؛ اما در اینجا کاربردهای زیبایی تزریق زل که در کلینیک ما انجام می شود را معرفی کرده ایم. در مرکز لیزر و زیبایی دی‌کلینیک میرداماد خدمات زیر با استفاده از روش تزریق ژل ارائه می شود: افزایش حجم اجزای صورت با تزریق ژل
برجسته کردن لب (پروتز لب)
بزرگ کردن چانه (پروتز چانه)
برجسته کردن گونه (پروتز گونه) رفع چین و چروک پوست صورت با تزریق ژل در این روش پزشک با تزریق ژل به بخش های مختلف صورت چین و چروک ها و خطوط اخم و خنده و خطوط اطراف چشم و لب را از بین می برد.
رفع خط اخم
رفع خط خنده (خطی که از گوشه بینی به سمت گوشه دهان می رود.)
رفع چین و چروک اطراف لب (خطوطی که از اطراف لب به سمت پایین و چانه می رود.) درمان کاهش حجم صورت با تزریق ژل با افزایش سن از شادابی، جوانی و حجم صورت کاسته می شود. این حالت معمولا در در لب ها، گونه ها و پلک ها بیشتر دیده می شود. تزریق ژل روشی موثر و بی خطر برای جبران این کاهش حجم و پر کردن مناطق گود و فرو رفته در صورت است.
رفع گودی، پف و سیاهی زیر چشم
درمان افتادگی پوست صورت و گردن
لیفت ابرو سایر اعمال زیبایی که با تزریق ژل ممکن می شود
جوان سازی دست ها: این روش فقط برای صورت نیست. یکی از بهترین روش ها برای جوانسازی پوست دست، ایجاد ظاهری نرم و لطیف روی پوست دست و پنهان کردن برجستگی های استخوانی و رنگ های زیر دست، تزریق ژل است.
زیبایی بینی بدون جراحی: با تزریق ژل در محل مناسب، می توان فرم کج یا نا متناسب بینی را بدون انجام جراحی تا حدود زیادی بهبود داد. مزایای تزریق ژل چیست؟ روش های زیبایی هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. همین ویژگی ها و نیز وضعیت بیمار و خواسته او، مواردی هستند که پزشک را در انتخاب روش درمان، کمک می کنند. در این زمینه مزایای روش تزریق ژل به قرار زیر است:
به دست آمدن نتایج مثبت بلافاصله بعد از پایان تزریق
غیر تهاجمی بودن روش و عدم نیاز به جراحی
نداشتن دوره نقاهت و استراحت پس از پایان تزریق
درصد بالای رضایت افراد از نتایج حاصل از این روش
کسب نتایج کاملا طبیعی
عدم نیاز به داروهای آرام بخش و بیهوشی
قابل اجرا در طول یک جلسه حدودا ۲۰ دقیقه ای
بی تاثیر بودن بر توانایی فرد در نشان دادن حالات صورت مثل لبخند و اخم و…
قابلیت برگشت و اصلاح نتیجه حاصل از تزریق در صورت عدم رضایت
دارای تاییدیه ایمنی و سلامت از سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) مکانیزم علمی اثرگذاری تزریق ژل پیش از این گفتیم که منظور از تزیق ژل، تزریق ژل اسید هیالورونیک است.
اسید هیالورونیک ماده است که بدن نیز وجود دارد و تولید می شود؛ اما با افزایش سن از میزان آن کاسته می شود. حقیقت آن سات که وجه مشترک تمامی پوست های صاف و جوان وجود این ماده حیاتی در زیر آن است. در واقع ژل اسید هیالورونیک فضای بین الیافت کلاژن و الاستین پوست را پر از آب می کند و با نگه داشتن آب در پوست حجم پوست را افزایش می دهد. امروزه با تزریق ژل اسید هیالورونیک به پوست، می توانیم اثرات طبیعی آن را رد پوست تقلید کرده و تشدید کنیم؛ و در نتیجه پوستی صاف و آبدار و جوان را شاهد باشیم.

عوارض جانبی تزریق ژل چیست؟

به طور کلی می توان گفت تزریق ژل عارضه جانبی قابل توجهی ندارد. این روش بیش از دو دهه است که برای اهداف آرایشی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و تا کنون عارضه عمومی خاصی برای آن گزارش نشده است. البته در موارد معدودی مقداری کبودی و خون مردگی در محل تزریق رخ می دهد، که مسئله طبیعی و در واقع عارضه عمل تزریق است؛ و نه عارضه ماده ژل. که این حالت نیز طی ۱ الب ۴ روز پس از تزریق برطرف می شود.
سایر عارضه های نادر که در اثر تزریق ژل ممکن است رخ دهد، بیش از هر چیزز مرتبط با عدم تجبر و تخصص و تجربه فرد تزریق کننده است؛ که رد یان موارد ممکن است آسیب دیدگی در رگ های خونی اصلی ایجاد شود. همچنین واکنش های آلرژیک یکی دیگر از عوارض نادر تزریق ژل است که به علت استفاده از ژل های ناشناخته و غیرمعتبر رخ می دهد.
اقدامات قبل از تزریق ژل از دو هفته قبل از اقدام به تزریق ژل مصرف آسپرین و هر دارویی که حاوی اسید استیل سالیسیتیک است باید متوقف شود. همینطور مصرف میتامین E و مکمل های حاوی سیر، جنسینگ و جینگکو نیز باید طی این مدت قطع گردد. طی سه الی پنج روز پیش از تزریق ژل نیز از خوردن ایبوپروفن، داروهای مسکن ضد التهابی با دوز بالا، روغن ماهی و هر نوع نوشیدنی الکلی خودداری کنید. رعایت این موارد کمک می کند احتمال کبودی و خون مردگی در محل تزریق کمتر شود.
البته اگر مصرف هرکدام از این داروها برای بیماری های دیگرتان ضروری است، نیاز به چنین مراقبتی نیست؛ و فقط بهتر است پیش از تزریق موضوع را با پزشک مطرح کنید. نکات و مراقبت های بعد از تزریق ژل معمولا حدود دو هفته بعد از تزریق ژل نتایج حاصل از تزریق به طور کامل نمایان می شود.

هرچند این روش نیازی به دوران استراحت و نقاهت ندارد؛ اما برای به دست آوردن حداکثر نتایج مثبت بهتر است بعد از تزریق ژل موارد زیر را رعایت کنید:

۱- نواحی فرم دهی شده به کمک تزریق ژل، از جمله خط خنده را حداقل تا ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل مالش ندهید.
۲- تا دو هفته پس از تزریق ژل ناحیه تزریق شده را در معرض سولاریوم و تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید.
۳- بعد از تزریق می توانید فورا محل تزریق را آرایش کنید؛ هرچند بهتر است این کار را به یک روز بعد از تزریق واگذار کنید و در این زمینه احتیاط فراموش نشود و تا حد ممکن از فشار اضافه بر پوست خودداری شود.
۴ – نواحی تزریق شده را به هیچ وجه و به هیچ شکلی ماساژ ندهید.
۵ – دوش گرفتن با آب ولرم و شستشوی محل تزریق از سه روز پس از تزریق ژل مشکلی ندارد. اما از گرم کردن محل تزریق ژل تا زمانی که کبودی و خون مردگی از بین برود، خودداری کنید.
۶ – طی ۲۴ ساعت پس ز درمان از فعالیت های که جریان خون زیر پوست را افزایش می دهند (مثل ورزش کردن و مصرف نوشیدنی های الکلی) خودداری کنید.
۷ – طی ده روز پس از تزریق به طور مرتب روزانه حداقل ۱۰ لیوان آب بنوشید.
۸ – تا یک هفته رفتن به استخر، سونا و جکوزی را فراموش کنید.
۹ – تا جای ممکن به پهلو و شکم نخوابید؛ تا صورتتان تحت فشار بالش قرار نگیرد.
۱۰ – پیشنهاد می شود در روزهای ابتدای بعد از تزریق نمک کمتری مصرف کنید. این کار نیز به کاهش تورم ناشی از تزریق کمک می کند.
۱۱ – در صورت عجله داشتن می توانید برای کاهش سریع تر تورم و کبودی از کمپرس آب سرد به مدت ۱۵ دقیقه هرچند ساعت یکبار استفاده کنید.
۱۲ – بسیار مهم است که طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل به لب، نوشیدنی های گرم مصرف نکنید و نگذارید آب گرم به لب هایتان بخورد.
نتایج حاصل از تزریق ژل و نمونه های آن به طور معمول پس زا پایان تزریق نتایج حاصل قابل مشاهده خواهد بود؛ اما روند بهبود آثار تزریق ژل طی دو هفته ادامه خواهد داشت. علت این موضوع هم این است که پز از تزریق ژل، این ماده به تدریج رطوبت را جذب می کند و ورم و کبودی و خون مردگی نیز به تدریج بهبود می یابد. در نتیجه می توان گفت پس از دو هفته حداکثر نتیجه تزریق ژل را مشاهده خواهید کرد. همچنین بهتر است بدانید که دوام و ماندگاری نتایج حاصل از تزریق ژل، بسته به کیفیت و غلظت ژل مورد استفاده، ناحیه تزریق شده، سبک زندگی فرد و… حدود ۶ الی ۲۴ ماه دوام خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 3 =