فهرست بستن

بهترین جراحی زیبایی شکم در اصفهان

جراحی زیبایی شکم در اصفهان

گرافت های عروقی، رگ مرکزی (CVC)، فیستول شریانی درمانی، بهترین جراحی عروق در اصفهان ایران، عضو انجمن علمی جراحان عمومی ایران، عضو جامعه جراحان اروپا، جراحی زیبایی زنان، بهترین جراح زیبائی در اصفهان، کوچک کردن سینه، بزرگ کردن سینه، عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، لیپوساکشن، لاپاراسکوپی اصفهان، لاپاراتومی در اصفهان، متخصص جراحی عمومی و لاپاراسکوپی، جراحی عروق و تروما در اصفهان، تیروئیدکتومی اصفهان، جراحی کیسه صفرا، کله سیستکتومی در اصفهان

مخاطرات و عوارضی را به دنبال دارد که هر فرد بایستی قبل از اقدام به جراحی زیبایی شکم آگاه شود. به عقیده متخصصان انجام جراحی زیبایی شکم برای بیماران عوارض مخرب و در اغلب موارد جبران ناپذیر است.

جراحی شکم چیست؟

تغییر شکل شکم در اثر تجمع چربی اضافی، شکم محدب، افتادگی پوست و ترک در ناحیه شکم اثرات بدی در سلامت فیزیکی و روانی به دنبال دارد. در همه افراد، شکم بزرگ برآمده قابل درمان است. جراحی شکم در هر سنی می تواند انجام شود. جراحی شکم یا Abdominoplasty  مجموعه اقداماتی است که شامل برداشتن پوست بیش از حد و چربی شکم و تغییر غضروف عضلانی می باشد. در پی جراحی شکم نیز، ظاهر شکم زیباتر گشته و تنها خط برشی که در زیر شکم ایجاد مینماید از ایرادات این جراحی می باشد.

عوامل به وجود آمدن شکم محدب

ظاهر نامطلوب و آزاردهنده شکم می تواند عوامل مختلفی داشته باشد. تغییرهای هورمونی در بدن، نشستن به صورت مداوم، بارداری و فرایندهای بعد از زایمان، افزایش و بالارفتن سن، استعدادهای ژنتیکی، کاهش و افزایش وزن به طور متناوب، از عوامل قابل توجه در برآمده شدن شکم هستند.

این عوامل باعث شل شدن عضلات شکم و افتادگی پوست، ایجاد ترک در اثر کشیدگی پوست، جمع شدن چربی و بزرگ شدن موضعی این ناحیه و ایجاد اختلالاتی در زندگی فرد می شوند. بد شکل شدن شکم در قسمت پوست و عضلات آن بعد از چاق شدن در خانمها بیشتر از آقایان باعث افتادگی عضلات و شل شدن پوست می شود .

جراح ابدومیناپلاستی در اصفهان

آبدومیناپلاستی فرایند جراحی شکم است که برای از بین بردن مشکلاتی که در زیبایی شکم به وجود آمده با نتایج مؤثر در این ناحیه به کار برده می شود. عضلات شکم که در اثر چاقی دچار افتادگی و شل شده اند، بعد از عمل جراحی قوی تر شده و پوست آویزان که جای ترک هایی نیز روی آن به وجود آمده است بهبود پیدا می کند و همچنین چربی های اضافی که در این ناحیه جمع شده اند از بین می روند تا شکمی تخت، سفت و جوان با ظاهری زیبا بوجود بیاورد.

چه کسانی باید جراحی شکم را انجام دهند و زمان جراحی چقدر است؟

جراحی شکم برای تمام سنین مناسب است ولی این وضعیت معمولا در کسانی که دارای افزایش وزن و چاقی هستند و یا خانم هایی که دوران بارداری را پشت سر گذاشته اند به وجود می آید. عملیات Abdominoplasty  یا جراحی شکم با دامنه متغیر متفاوت است و اغلب به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود.

با توجه به میزان عمل جراحی، یک جراحی شکم کامل می تواند از ۱ تا ۵ ساعت طول بکشدو همچنین یک جراحی جزئی شکم (مینی تکت شکم) می تواند بین ۱ تا ۲ ساعت به پایان برسد.

افراد برگزیده برای جراحی شکم، اشخاصی هستند که چندین بار زایمان و حاملگی داشته اند و عضلات شکمشان سست و شل شده است. در مورد کسانی که قصد بارداری دارند و یا اینکه اقدام به رژیم غذایی و کاهش وزن خود کرده اند این عمل نباید انجام گیرد و  بلکه این جراحی ۶ ماه بعد از ثابت شدن وزن می بایست صورت گیرد.

وجود خط ها و برش های موجود در خصوص عمل های مختلفی که قبلا صورت گرفته است، برای جراحی شکم نیز میتواند مخاطره آمیز باشد.پس بایستی که حتما قبل از جراحی شکم  نیز معاینه کاملی از شکم داشته و تمام این موارد بررسی شده باشند.

نحوه انجام جراحی شکم

جراحی شکم تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و در پی آن پوست شکم آزاد شده و همچنین عضلات شکم با بخیه هایی تقویت می شوند و پوست اضافی نیز کشیده می شود.

در جراحی پوست شل دارای چربی، چربیها خارج شده وعضلات شکم با تکنیک خاص بخیه می شوند. بعد از اتمام عمل جراحی شکم بیمار، با توجه به هر مورد خاص، یک کمربند مخصوص با بند و باند تقویت می کند. زخم های اطراف ناحیه جراحی و پایین شکم با گذشت زمان بهبود می یابند و همچنین کرم های موجود در این زمینه نقش زیادی را در رفع این خط بخیه ها و زخم ها دارند.

دوره بهبودی جراحی شکم چند وقت است؟

جراحی شکم اگر چه ممکن است عوارض های زیادی نداشته باشد اما به دلیل از دست رفتن و ضعیف شدن انرژی پوست، ممکن است نیاز به مراقبت طولانی تری بعد از عمل داشته باشد.

دوره ی بهبود محل جراحی شکم بستگی به مشکل درمان، روش جراحی (ها) و سایر عوامل دارد. این دوره بهبودی می تواند یک تا چهار هفته به طول بیانجامد و به بیماران توصیه می شود تا پایان این دوره از کار کردن اجتناب نمایند و در این مدت زمان بهتر است از بلند شدن خودداری کنند.

در اوایل این دوره بهبودی، ممکن است در محل جراحی شکم کبودی و تورم ایجاد شود، که به وسیله یک کمربند و یا تنپوش مخصوص می توان تورم و کبودی را به پایین ترین حد خود رساند و از بافت های بازسازی شده حمایت کرد. این تنپوش همچنین در کمک به بهبود پوستی که در ناحیه تحت درمان بوده بسیار موثر است.

مراقبت ها و نکات قبل و بعد از جراحی شکم (ابدومینوپلاستی)

  • بیماری که تحت عمل جراحی شکم قرار گرفته است، هوشیاری خود را چند ساعت پس از عمل به دست می آورد.
  • بعداز جدا کردن درن( ( Penrose drain ) لوله لاستیکی نرم و انعطاف‌پذیری می‌باشد که در داخل زخم قرار گرفته تا ترشحات افزوده‌بر جذب مانند خونابه‌ها را از محیط داخلی بدن خارج سازد)  از بیمار و درآوردن آن، مرخص خواهد شد. درن در دومین یا سومین روز بعد از عمل از بیمار جدا می شود.
  • در روز و یا روزهای اول پس از جراحی شکم از انجام حرکاتی که باعث فشار آمدن به ناحیه شکم می شود و همچنین از بلند کردن اشیا با وزن های زیاد و سنگین خودداری شود.
  • محلی که جراحی شکم انجام شده باید بانداژ شده وبعد از برداشتن بانداژ بیمار به طور متوسط برای ۶ هفته باید کرست شکمی بپوشد.
  • داروهای مسکن در محل جراحی شکم و برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرند.این درد خفیف بعد از ۳ الی ۴ روز از بین خواهد رفت.
  • برای پیشگیری از بروز عفونت، بیمار به مدت ۷ روز باید آنتی بیوتیک مصرف کند.
  • در هفته اول جراحی شکم بیمار نباید به صورت دمر دراز بکشد یا بخوابد.
  • بیمار پس از گذشت ۴ روز از انجام این جراحی می تواند استحمام کند.
  • بخیه های جراحی شکم پس از گذشت ۱۰ روز از عمل جراحی شکم توسط پزشک جراح، کشیده و برداشته خواهند شد.
  • معمولاً بیمار ۲ هفته بعد از عمل می تواند به سر کار خود برگردد.
  • تا ۳ ماه بعد از جراحی شکم، بیمار باید از انجام حرکت های ورزشی سنگین خودداری کند.
  • تورم های به وجود آمده روی محل جراحی بعد از گذشت ۶ ماه کاملاً از بین خواهد رفت.
  • اگر غیر از آنچه برداشته شده، جای ترکی روی پوست باشد، تاثیری روی زیبایی نخواهد داشت.
  • شکم بعد از گذشت ۶ ماه از عمل جراحی کاملاً بهبود یافته و شکل جدید را پیدا خواهد کرد. در نوع مینی آبدومینوپلاستی بعد از ۶ ماه زخمها کاملا بهبود می یابند و بیمار شکمی صاف، زیبا و طبیعی پیدا خواهد کرد.
  • جای عمل که در دوران بهبودی پس از عمل زیر لباس زیر پنهان خواهد شد، بعد از دوازدهمین ماه رنگ پوست طبیعی را پیدا خواهد کرد.
  • از کشیدن سیگار در دو هفته قبل ودو هفته بعد از جراحی شکم بشدت دوری کنید.
  • به مدت یک هفته الی ده روز قبل از جراحی شکم از مصرف آسپرین و مسکن ها پرهیز نمایید.
  • برای مصرف ویتامین ها حتما با پزشک خود مشورت کنید و این مسئله را با ایشان درمیان بگذارید.

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =