فهرست بستن

درباره لیزر لیپولیز

دکتر مهدی اخوان متخصص جراحی عمومی و لاپاراسکوپی دوره تکمیلی جراحی عروق و تروما

لیزر لیپولیز  یک روش کم تهاجمی است که به کمک لیزر با فیبر نوری در طول موج های مختلف و به کمک گرما به تخریب وذوب کردن بافت چربی کمک می کند. این روش یک فرآیند متفاوت از لیپوساکشن است که شامل حذف چربی از بدن با استفاده از ساکشن خلاء می شود. مزایای دیگر لیزر لیپولیز این است که سیخک های ساخت کلاژن پروتوئینی، پوست را سفت و کشیده تر می سازد. نتایج پزشکی بدست آمده از جراحی لیزر لیپولیز و لیپوساکشن بیش از دو هزار نفر در طول سه سال نشان می دهد که بیماران به واسطه لیزر لیپولیز به طور کلی بخش عمده و قابل توجه ای از چربی خود را از دست دادند و شاهد افزایش سفتی پوست خود بودند. ضمن اینکه این بیماران متحمل هیچ گونه عوارض عمده نشده اند هرچند برخی از درد خفیف و کبودی شکایت داشته اند.


چرا لیزر لیپولیز جای لیپوساکشن را گرفت؟

لیزر لیپولیز روشی برای کاهش چربی و سفت کردن پوست است. اما قبل از ورود لیزرلیپولیز به دنیای پزشکی برای آنهایی که با کمترین تلاش به دنبال اندام خوش و بدن صاف می گردند، لیپوساکسشن یکی از متداول ترین و سریع ترین روش های درمان بود. اما مثل هر چیزی که به نظر می رسد خیلی خوب و درست است، این روش برای کاهش چربی معایبی نیز دارد؛ به خصوص اگر پوست شما نتواند این شل شدگی را جبران کند. تشکیل کیسه در بدن بواسطه افتادگی پوست که با هدف جراحی زیبایی بوجود آمده ممکن است به راحتی با چربی هایی که سخت به دست می آید جبران نشود. در این جاست که روش تازه طراحی شده به نام لیزر لیپوزیز وارد میدان می شود تا جایگزین مناسبی برای ترک لیپوساکشن سنتی باشد. محققان معتقدند که این روش ارتقا یافته می تواند کلیدی برای خوش اندامی مطلوب باشد.

لیپولیز کنیم بهتر است یا ؟

لیزر لیپو لیز می تواند در کاهش چربی بدنمان بسیار موثر باشد. با این حال یکپارچه سازی لیزر لیپولیز با لیپوساکشن سنتی می تواند به طور کل نتایج بهتری را برای سفت کردن و کشیدگی پوست در پی داشته باشد.

«اغلب مردم لیپوساکشن نمی کنند چون آنها شنیده اند که حذف چربی باعث افتادگی پوست می شود. این روش شکم های افتاده، باسن و دیگر نواحی که به شدت مزاحمت ایجاد می کنند را هدف می گیرد.

دکتر چامسودین معتقد است: «ترکیب لیپولیز با لیپوساکشن سنتی نشان می دهد که در ساختن اندامی خوش تراش با پوست کشیده و سفت موثر است. ما قادریم به مردم چیزهایی مثل شکم صاف بدهیم بدون اینکه نیاز به عمل جراحی داشته باشند».

ملاحضات بهداشتی و ایمنی در لیزر لیپولیز

نتایج مطالعات نشان می دهد که لیزر لیپولیز یک درمان بی خطر و موثر برای هدف گرفتن قسمت های دارای چربی است و از آنجایی که این روش درمانی به صورت سرپایی انجام می شود به طور کلی بهبود در این روش بسیار سریع است. با دکتر خود صحبت کنید تا بفهمید شما گزینه خوبی برای لیزر لیپولیز هستید یا شرایط شما برای لیپوساکشن مناسب تر است یا هر دو را می توانید انجام دهید.


انتخاب بیمار در انجام لیزرلیپولیز چقدر حائز اهمیت است؟

اگر بیمار به خوبی انتخاب نشود و کاندید مناسبی برای این جراحی نباشد، نتایج مطلوبی هم به دنبال نخواهد داشت. برای انتخاب کاندید مناسب باید، میزان حجم چربی، وضعیت پوست بیمار، وضعیت قوام جداره شکم و داشتن خواسته معقول به درستی مورد بررسی قرار بگیرد.

چه افرادی کاندید مناسب برای لیزلیپولیز نیستند؟

اگر در بدن خود چربی اضافی دارید که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نمی دهند، می توانید از لیزر لیپولیز ران و باسن استفاده کنید. متاسفانه افراد مبتلا به  عارضه های قلبی، دیابت کنترل نشده ( در صورت دیابت باید حتما با پزشک متخصص مشورت شود)، عارضه های کلیوی، سرطان و وجود پیچ و پلاک های فلزی در ناحیه مورد درمان نمی توانند کاندید لیزرلیپولیز باشند. تمامی افراد برای انجام لیزرلیپولیز ران ، باسن و .. باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند. محدودیت سنی حداکثر برای این عمل وجود ندارد با این حال، مناسب بودن این عمل برای شما، در جلسه ی مشاوره ی رایگان با جراح مورد بحث قرار خواهد گرفت.

چرا پوشیدن گن بعد از انجام لیزرلیپولیز ضروری است؟

همچنین نکاتی که بعد از عمل باید فرد به آن توجه کند، پوشیدن گن های مناسب است که از تجمع مایعات و شلی پوست جلوگیری می کند.

آیا اثر لیزرلیپولیز ماندگار است؟

در صورتی که فرد بعد از انجام لیزرلیپولیز ناپرهیزی نکند و سعی کند از یک رژیم غذایی اصولی اما نه سخت پیروی کند و ورزش کند این کاهش سایز ماندگار خواهد بود.

لیزرلیپولیز چه مزیت هایی به همراه دارد؟

  • حداقل تهاجم در این روش
  • مدت زمانی انجام این کار نسبت به روش های دیگر بسیار کوتاه است
  • مراقبت های پس از درمان کم تر
  • کم ترین مقدار خونریزی
  • بهبود سریع با زمان از کار افتادگی کم تر
  • قابلیت تکرار عمل در صورت نیاز برای نواحی وسیع تر
  • نادر بودن عوارض جانبی جد
  • صاف کردن پوست
  • سفت کردن پوست با کمک کلاژن
  • بدون نیاز به بستری

پزشکان با صلاحیت، قبل از انجام درمان، درباره عوارض جانبی احتمالی با فرد گفتگو می کنند.


آیا لیزرلیپولیز با درد همراه است؟

 این روش نسبت به سایر روش های دیگر با درد کمتری همراه است همچنین این درد طاقت فرسا نبوده و با مصرف مسکن های تجویز شده کاملا قابل کنترل است. فراموش نکنید کبودی و تورم در محلی که لیزرلیپولیز انجام شده است طبیعی است.

دوره نقاهت لیزر لیپولیز چقدر است؟

افراد تقریبا بلافاصله پس از انجام جراحی لیپولیز می تواند فعالیت های عادی خود را ادامه دهد. اگر چه توصیه می شود تا ۲ هفته پس از انجام عمل از انجام فعالیت شدید و حمام طولانی خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =